Nädala menüü ja retsepte.

Sünnipäevatoidud söödud, tuleb jälle kodus vaaritama hakata. Pidev küsimus on, mida ma täna süüa teen? Ehk on järgnev menüü selles küsimuses natuke abiks.

Mõte nädala menüü koostada ja korraga kogu vajaminev korraga ära osta, tekkis juba mõnda aega tagasi, aga hoovõtt võttis millegipärast kaua aega. Nüüd on järgi proovitud ja väga mugav on niimoodi toimida. Ei ühtegi sõnumit ega jutuajamist teemadel: “Mida me täna süüa teeme?” või “Mis poest vaja on?” Kord nädalas nuputad ja koostad nimekirja ja ülejäänud nädal on ses suhtes hooletu.

Kuna minu armas õde-“Kõige suurem maiasmokk, mitte kõige parem kokk!“(Luulerida tema hea sõbra looming) arvas, et oleks hea seda menüüd proovida, aga ilma retseptita ei oleks sellest kuigi palju abi, siis lisan siia ka enamus toitudele retseptid nii, nagu need toidud sel hetkel valmistatud said.

 

NÄDALAPÄEV HOMMIK LÕUNA OODE ÕHTU
ESMASPÄEV Kaerahelbepuder Wokitud köögiviljad veiselihakotletiga Õun Kõrvitsapüreesupp
TEISIPÄEV Ahjuomlett Frikadellisupp Maasikad Köögiviljarisotto
KOLMAPÄEV Praemuna, oad, peekon, röstsai, tomat Tuunikalasalat Apelsin Hernepüreesupp
NELJAPÄEV Neljaviljapuder Kartulipuder, lõhe, spargel Pirn Köögiviljasupp
REEDE Keedumuna, kodujuust, verikäkk Värskekapsaborš Banaan Täidetud suvikõrvits
LAUPÄEV Riisipuder Kanasupp Kiivi Veiselihahautis
PÜHAPÄEV Pannkoogid Smoothie Röstsai munavõiga Cesari salat

Köögiviljawok veiselihaotletiga: Pool punast paprikat, pool kollast paprikat, natuke suhkruherneid, 4 šampinjoni, 1 punane sibul, 1 porgand, natuke idusid, natuke Sweet chilli sauce, oliiviõli. 200g veisehakkliha, 1 muna, natuke riivsaia, soola, pipart.

Valmistamine(WOK):Lõika sibul, paprika, porgand ribadeks. Viiluta šampinjon. Aja pann õliga kuumaks. Pane pannile sibul, paprika, porgand, lisa seened. Ja herned. Sega sisse natuke tunde järgi Sweet Chilli Sauce, kuumuta läbi. Sega sisse idud. Jäta kõik natuke krõmpsuks a la al dente!

Valmistamine(Kotlett): Sega hakkliha, muna, riivsai, sool ja pipar. Vormi kotletid ja prae.

Aega kulus 30 minutit. Kahele. 

 

Kõrvitsapüreesupp: 1 sibul, 1 väike kõrvits, köögiviljapuljongit, 200g toorjuustu, oliiviõli, kõrvitsaseemneid.

Valmistamine: Puhasta ja tükelda kõrvits ja pane puljongiga keema. Puljongit pane nii palju, et see napilt kõrvitsa ära katab. Lisa eelnevalt hakitud ja praetud sibul. Keeda kuni kõrvits on pehme. Püreesta saumiksriga. Sega sisse toorjuust ja püreesta korraks veel läbi. Rösti kõrvitsaseemned. Serveeri.

Kuna minul oli seekord kõrvits, mis kaua kees, kulus 1 tund. Viiele. 

Ahjuomlett: 100g salaamit, paar rohelist sibulat, mõned kirsstomatid, 4 muna, 50ml piima, 100g Ricota kohupiima, soola, pipart, ürdisegu, 100g mozarellat.

Valmistamine: Kuumuta ahi 200 kraadini. Lõika salaami ribadeks, tomat sektoriteks ja tükelda roheline sibul. Aseta ahjuvormi põhja. Sega munad piima ja kohupiimaga. Maitsesta soola, pipra ja ürdiseguga, sega läbi ja vala ahjuvormi. Viiluta mozarella ja kata omlett. Küpseta 25 minutit.

Aega kulus 40 minutit. Neljale. 

Frikadellisupp: 200g hakkliha, 3tl riivsaia, 1 väiksem muna, soola, pipart, 600ml puljongit, 1 porgand, 2 kartulit, 1 porrulauk.

Valmistamine:Valmista frikadellid, selleks sega hakkliha, riivsai, muna, sool ja pipar. Pane puljong keema. Veereta omale meelepärase suurusega frikadellid ja lisa vette, kui tekib vahtu, võta see ära. Tükelda porru, porgand ja kartulid. Lisa frikadellidele ja keeda vaiksel tulel seni kuni porgand ja kartul on pehme. Lõpus lisa tilli.

Aega kulus 30 minutit. Kahele. 

Köögiviljarisotto: Oliiviõli, 1 väike sibul, 1 küüslauguküüs, 1 sellerivars, 1 porgand, natuke suhkruherneid, pool klaasi(u 70g) risotto riisi, u 400ml puljongit., rukkolat.

Valmistamine: Tükelda sibul, küüslauk, seller ja porgand pisikesteks tükkideks. Lõika herned kolmeks v neljaks. Lisa pannile oliiviõli ja lase kuumeneda. Kuumuta sibul, küüslauk, seller, porgand ja herned. Lisa riis ja kuumuta veel korraks läbi. Hakka vähehaaval puljongit lisama, pidevalt jälgides ja segades. Lase puljongil imenduda ennem, kui uue kulbitäie lisad. Korda seni kuni riis on õrnalt al dente. Hea on kui risotto jääb lõpuks veidi vedel. Serveeri rukkolaga.

Aega kulus 45 minutit. Kahele. 

 

 

Tuunikalasalat: 200g makarone, 1 tuunikala(tükid soolvees) konserv, 1 kurk, 4 muna, 250g hapukoort, 150g majoneesi, soola, valget pipart, maitserohelist.

Valmistamine: Keeda makaronid ja muna. Tükelda kurk ja kui muna keenud, siis ka see. Sega kokku keedetud makaronid, kurk, munad ja tuunikala(vedelikuta). Sega kokku hapukoor ja majonees, maitsesta soola ja valge pipraga. Sega nüüd kõik omavahel kokku ja soovi korral lisa maitserohelist.

Aega kulus 20 minutit. Viiele. 

Hernepüreesupp: 1 pakk külmutatud herneid, 1 sibul, 2 kartulit, 2 porgandit, 750ml puljongit, 100g toorjuustu, u 100g peekonit, hapukoort.

Valmistamine: Tükelda sibul, porgand, kartul. Keeda puljongis pehmeks hernes, sibul, porgand ja kartul. Püreesta saumiksriga, lisa toorjuust ja püreesta korraks veel läbi. Tõsta kaussi ja serveeri praetud peekonitükkide ja vähese hapukoorega.

Aega kulus 30 minutit. Neljale. 

Kartulipüree, lõhe, spargel: 6 kartulit, piima, võid, soola, pipart, 4 sparglit, 400g lõhefileed.

Valmistamine: Keeda kartul pehmeks, kurna ja tambi pudruks, lisa tunde järgi piima ja võid. Sega miksriga(Aga mitte saumiksriga!) püreeks ja maitsesta lõplikult soola ja pipraga. Kontrolli, et kalal ei oleks luid. Lõika kaks 200g tükki. Kuivata paberiga kala. Maitsesta soola ja sidrunipipraga. Prae kala õlis, kõigepealt nahk allpool 3minutit. Vahepeal suru pannilabidaga kalale. Keera ümber ja prae ka teiselt poolt kolm minutit.

Aega kulus 30 minutit. Kahele. 

Köögiviljasupp: 1 kollane paprika, 1 sibul, 2sl võid, 1 sellerivars, pool lillkapsast, pool brokolit, 1 porgand, 700ml köögiviljapuljongit, 2sl jahu, hakitud peterselli, 150g juustu, 300ml piima, soola, pipart.

Valmistamine: Sulata potis või ja kuumuta selles hakitud paprikat ja sibulat. Tükelda seller, brokoli, lillkapsas ja porgand. Lisa potti. Kalla juurde puljong. Kui puljong on soolata, siis maitsesta soola ja pipraga. Lase keema tõusta ja keeda u 20 minutit. Sega piim ja jahu ning lisa supile. Riivi juust ja lisa see ka supile koos hakitud peterselliga.

Aega kulus 50 minutit. Kuuele. 

Värskekapsaborš: 400g keedetud peeti, 1 sibul, 2 porgandit, 1 sellerivars, 3 kartulit, 400g purustatud tomateid, 1 küüslauguküüs, 1.5l köögiviljapuljongit, 100g värsket kapsast, 2 loorberilehte, 5 tera vürtsi, 2sl sidrunimahla, soola, pipart, hapukoort.

Valmistamine: Riivi suurema riiviga peet ja porgand. Haki sibul, seller ja küüslauk. Kuumuta õli potipõhjas ja lisa sibul, porgand, seller ja peet. Kuumuta viis minutit. Lisa purustatud tomatid ja küüslauk, keeda 3 minutit pidevalt segades. Lisa puljong, riivitud kapsas ja kartul. Lisa loorberilehed ja vürts. Lase keema tõusta ja keera tuli vaikseks ning hauta suppi 1h 20min. Sega sisse sidrunimahl ja maitsesta soola ja pipraga.

Aega kulus 1 tund ja 40 minutit. Viiele. 

Täidetud suvikõrvits: 2 suvikõrvitsat, 200g Choritzot, 1 sibul, 3 küüslauguküünt, 5 kirsstomatit, parmesani.

Valmistamine: Kuumuta ahi 200 kraadini. Poolita suvikõrvits ja õõnesta lusikaga. Tükelda choritzo. Haki sibul ja küüslauk. Lõika tomatid sektoriteks. Kuumuta õli pannil ja prae sibul, küüslauk, suvikõrvitsa sisu, choritzo ja tomatid. Pane segu õõnestatud suvikõrvitsa sisse ja riivi peale parmesani. Küpseta 15minutit.

Aega kulus 30 minutit. Neljale. 

Kanasupp: 2 kanakoiba, 4 kartulit, 2 porgandit, 1 porrulauk, 1l kanapuljongit, oliiviõli, peterselli.

Valmistamine: Eemalda kanakoibadelt nahk. Pane külma veega keema. Kui tekib vaht, korja see ära. Lisa sool ja keeda 20 minutit vaiksel tulel. Kui kana keenud, tõsta see taldrikule jahtuma. Samal ajal kui kana haudub, tükelda kartul, porgand porru. Kuumuta potipõhjas õli, lisa köögiviljad ja kuumuta kergelt. Nüüd lisa puljong ja lase keeda. Eemalda kana liha kondilt ja tükelda. Lisa seegi supi sisse ja keeda seni kuni kartul ja porgand on pehme. Lõpus lisa hakitud petersell.

Aega kulus 45 minutit. Neljale. 

Veiseliha hautis: 500g veiseliha, 4 porgandit, 3 küüslauguküünt, 1 sibul, 2 sellerivart, 3 kartulit, 750ml veisepuljongit, 400g purustatud tomateid, 2sl Worcesteri kastet, 2 loorberilehte, soola, pipart, 2sl tärklist, 150g külmutatud herneid, oliiviõli, peterselli.

Valmistamine: Kuumuta paksupõhjalises potis õli ja prae kuubikuteks tükeldatud veiseliha. Maitsesta soola ja pipraga. Tõsta liha potist ära, lisa õli ja prae porgandit, küüslauku, sibulat ja sellerit mõni minut. Tõsta liha potti tagasi, lisa puljong, tükeldatud kartulid, purustatud tomatid, worcester´i kaste ja lase keema tõusta. Maitsesta soola ja pipraga kui vaja. Lisa loorberilehed. Hauta vaiksel kuumusel ja lase haududa 2 tundi. Lisa herned ja kuumuta läbi. Sega tärklis vähese veega ning lisa pajaroale. Lase pakseneda. Lisa petersell.

Aega kulus 2 tundi ja 30 minutit. Seitsmele. 

Cesari salat: 1 väike hiina kapsas, 3 viilu röstsaia, 2 muna, 2 küüslaguküünt, õli, 2sl majoneesi, hästi natuke sinepit, 1sl sidrunimahla, 1tl Worcesteri kastet, 3anšoovise fileed, 5sl oliiviõli, soola, pipart, 200g krevette, mõned kirsstomatid.

Valmistamine: Kuumuta ahi 180 kraadini. Lõika sai kuubikuteks ja haki 1 küüslaugu küüs. Puista ahjuplaadile nii sai kui küüslauk ja piserda õliga üle, sega kergelt läbi ja pane ahju. jälgi, et sai saaks kergelt kuldpruun ja krõbe. Kui liiga kauaks jääb, siis on oht, et küüslauk kärssab ja see pole kuigi meeldiv. Samal ajal pane munad keema. Kastme valmistamiseks haki 1 küüslaugu küüs ja anšoovise fileed. Lisa majonees ja sinep, sidrunimahl ja Worcesteri kaste. Vispelda ühtlaseks. Nirista vaikselt juurde oliiviõli samal ajal segades. Maitsesta soola ja pipraga. Tükelda hiina kapsas(Poes ei olnud rooma salatit, kuid hiina kapsas toimis hästi). Lisa pooleks lõigatud tomatid. Sega kastmega kokku. Prae kergelt krevetid läbi ja lisa salatile. Viiluta munad, lisa needki. Nüüd lisa veel saiakuubikud ja riivi peale parmesani.

Aega kulus 20 minutit. Neljale. 

Poenimekiri:

Kuivained: Kaerahelbed 1pk, riis 1pk, risotto riis 1pk, jahu 1pk, riivsai 1pk, makaronid 1pk,

Maitseained: Sool, pipar, ürdisegu, kanapuljong 1pk, veisepuljong 1pk, köögiviljapuljong 1pk, sinep 1tuub, loorberilehed, tera vürts.

Puuvili: Õun, apelsin, banaan, pirn, kiivi, sidrun 2tk.

Köögivili: Kirsstomat 2pk, roheline sibul 1 punt, kurk 1tk, punane sibul 1tk, küüslauk 2tk, punane paprika 1tk, kollane paprika 2tk, idud 1pakk, suvikõrvits 2tk, porgand 14tk, suhkruhernes 1pakk, maasikaid, kartul 20tk, porrulauk 2tk, till 1 punt, petersell 1 punt, brokoli 1 väike, sibul 7tk, kõrvits 1 väiksem, varsseller 1 punt, rukkola 1pakk, lillkapsas 1 väike, šampinjone 1 pakk, marineeritud peet 400g, rooma salat(või hiina kapsas), peakapsas 1, külmutatud herned 2pk, kõrvitsaseemneid 1pakk.

Piimatooted: Piim 3l, muna 30tk, mozzarella 100g, Ricota kohupiim 100g, kodujuust 1tk, või 1pk, majonees 1purk, juust 150g, hapukoor 500g, toorjuust 300g, parmesan 1tk.

Õlid ja kastmed: Oliiviõli 1pdl, Worcesteri kaste 1pdl.

Liha ja kala: Krevetid 200g, lõhefilee 400g, salaami 100g, peekon 250g, Choritzo 200g, verikäkk 1tk, veiseliha 500g, veisehakkliha 400g.

Konserv: anšoovisefilee 1karp, oad 1purk, purustatud tomatid 2x400g, tuunikalatükid soolvees 1tk,

P.S. Poenimekirjas olevad kogused ei pruugi igale perele just niimoodi sobida. Samas on nimekirja koostamine suur osa nädala menüü planeerimisest. Ehk see põhi siiski abiks.

Bon Appetit!